Johannan tehtävänä asiakkuuspäällikkönä on vastata Sisäilmayhdistyksen kannattajajäsentoiminnasta ja sen kehittämisestä. Lisäksi Johanna tulee olemaan mukana erilaisissa hankkeissa ja tapahtumien järjestämisessä.
Yli 25 vuotta erilaisissa teknisen myynnin ja markkinoinnin tehtävissä työskennelleelle Johannalle parempaan sisäilmaan tähtäävät tekniset ratkaisut ja keinot sen toteamiseen ovat tulleet vuosien saatossa tutuiksi. Pitkään Teknocalorilla työskennelleelle Johannalle Sisäilmayhdistys on jo ennestään tuttu myös kannattajajäsenen näkökulmasta.
– Sisäilmayhdistys on kaikkien sisäilma-alan toimijoiden tärkeä, puolueeton kohtaamispaikka. Tunnen sisäilma-alan toimijoita aiemmalta työuraltani ja pääsen nyt tässä tehtävässä hyödyntämään laaja-alaisesti osaamistani. Odotan asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kohtaamisia, tulevia tapahtumia ja mielenkiintoisia hankkeita, Johanna sanoo.
Sisäilmayhdistyksen toiminnanjohtaja Mervi Ahola iloitsee uudesta vahvistuksesta:
– Johannalla on taustansa kautta erittäin hyvät valmiudet lähteä edistämään toimintamme kannalta tärkeitä asioita. Kannattajajäsentoiminta on meille tärkeää paitsi toiminnan rahoittamisen kannalta, mutta myös alan toimijoiden verkostoitumisen kannalta. Lisäksi olen vakuuttunut, että Johannan osaaminen ja valloittava persoona täydentävät loistavasti pientä tehotiimiämme.
”Olen kannattajajäseniämme varten”
Johanna toteaa hyvän sisäilman olevan tärkeää terveyden, viihtyvyyden ja tuottavuudenkin kannalta. Se on saavutettavissa hyvällä rakentamisella ja rakennusten käytöllä ja ylläpidolla, vieläpä energiatehokkaasti.
– Hyvä sisäilma on monen tekijän summa, ja se edellyttää paitsi osaamista myös eri osapuolten välistä yhteistyötä ja ratkaisukeskeistä toimintaa. Mielestäni on hyvä muistaa, että sisäilma ei ole pelkkä nippu ongelmia, vaan siihen sisältyy paljon mahdollisuuksia esimerkiksi tutkimuksen, tuotekehityksen ja kannattavan liiketoiminnan näkökulmasta.
Uudelta tehtävältään Johanna toivoo mahdollisuuden kehittää yhdistyksen jäsentoimintaa paitsi omien ideoidensa ja asiakkailta saadun palautteen ja toiveiden pohjalta.
– Toivon, että voimme palvella kannattajajäseniämme entistäkin paremmin muun muassa jakamalla ajantasaista tietoa sekä tuomalla sisäilmatuotteita ja -palveluja tarjoavat sekä niitä tarvitsevat tahot entistäkin tehokkaammin yhteen.
– Olen täällä kannattajajäseniämme varten – ottakaa rohkeasti yhteyttä, jos en ole sitä vielä ehtinyt itse tehdä!
Teksti ja kuva: Anna Merikari